musikk forside og rollup.jpg

MUSIKK

En hverdag full av Musikk

En skolehverdag der kreativitet, musikk, felleskap og fag går hånd i hånd.

Musikklinje har fokus på rytmisk musikk. Det betyr at moderne musikk, pop, rock, jazz, soul og gospel preger linjen.

Hva gjør oss annerledes?

Samspill, sceneopplevelse og fremføring er en sentral del av skolehverdagen på Oasen VGS. Gjennom konserter, forestillinger, skoleturneer og eventer, vil du få bred erfaring som musiker.

Hver uke arrangeres huskonserter for alle musikkelever.

Alle våre lærere i musikk er også aktive med konserter, studioproduksjoner og andre oppdrag, og har erfaring fra festivaler, talentkonkurranser og samarbeid med kjente artister.

Lærerne vil hjelpe deg til å bli trygg foran publikum.

Hva kan du gjøre etter vgs?

Fullført musikklinje på Oasen VGS gir generell studiekompetanse med fordypning i musikk. Dette gir deg mulighet til å studere videre på universitet eller høyskole etter videregående.

Du kan altså velge om du vil gå videre med din musikk, eller om du vil studere noe helt annet. Du kan studere samme fag på universitetet som elever som har gått studiespesialiserende med fokus på samfunnsfag.